دستکش موتور سواری

کمی صبر کنید...

در ویدیو بالا بصورت کامل درباره نکات خرید دستکش موتور سواری برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

خرید دستکش موتور سواری

پوشیدن دستکش موتورسواری دارای مزایایی همچون محافظت از دست در مقابل سرما، جلوگیری از تعریق دست و سر خودن از روی فرمان، بالابردن ایمنی در برابر آسیب‌ها و افزایش زیبایی برای فرد راکب را داراست. 

هر یک از دستکش های موتور سیکلت برای یک منظور طراحی شده‌اند که در پایین بررسی خواهیم کرد:

  • دستکش بند انگشتی: برای راکبان موتور کراس و راکبان شهری در فصول گرم
  • دستکش معمولی ضخیم (تمام پنجه): برای امور شهری در سرما
  • دستکش معمولی نازک(تمام پنجه): برای امور شهری در هوای عادی
  • دستکش بلند یا ریس: برای راکبان حرفه‌ای و مسابقات موتورسواری
  • دستکش ثابت: برای راکبان عادی در فصول سرد

مانند هر لباس موتور سواری باید دستکش موتور استاندارد خریداری کنید و آن را بجا و دقیقاً طبق کاربردش استفاده کنید تا عملکرد معکوسی و منفی روی شما نداشته باشد.

با اینکه بیشتر دستکش‌ها فری سایز هستند اما توجه کنید سایز دستکش موتور سواری نیز کاملاً اندازه شما باشد تا احساس راحتی با آن کنید.


بهترین نوع دستکش زمستانی موتور

دستکش موتور سواری برای زمستان باید چند ویژگی مهم داشته باشد. سه لایه بودن دستکش بسیار مهم است. لایه اول چرم، لایه دوم گرتکس که باعث ضد آب شدن دستکش میشود. لایه سوم هم پولار هست که باعث ضد آب و گرم شدن دستکش میشود. 

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید دستکش شیمانو است که استار سیکلت نمایندگی اصلی این برند است.


سایز بندی دستکش موتورسواری

برای انتخاب صحیح سایز دستکش با متر خیاطی دور چهار انگشت خود را به همراه طول دست (از نوک انگشت تا مچ) را اندازه‌گیری کنید و با سایزبندی چارت زیر تطابق دهید:

چارت سایزبندی دستکش موتور سواری


تفاوت دستکش کراسی با دیگر دستکش‌های موتور

برای کراس سواران راحتی نسبت به امنیت اهمیت بیشتری در دستکش دارد، دلیل آن هم این است که در موتورسیکلت‌های کراس و تریل روی فرمان هند گارد (Hand Gard) قرار دارد و تا حدودی از دست در برابر باد و گرد غبار محافظت می‌کند. در کل دستکش کراسی معمولاً بدون پنجه است یا قسمت سفت ندارد به همین دلیل هیچ تداخلی در عملکرد دست بوجود نمی‌آورد.


خرید دستکش موتور سیکلت ثابت خوب است؟

دستکش ثابت با اینکه گرمای خوبی دارد اما معمولاً باعث عرق کردن دست می‌شود که از این نظر خطرناک است. اما بصورت کلی دستکش ثابت کاربری راحت‌تری دارد ولی از آن نمی‌توانید در تابستان استفاده کنید. بدیهی است که این دستکش برای موتورهای شهری مناسب است و از آن نمی‌توان روی موتورهایی مانند تریل و ریس استفاده کرد. 

>> بصورت کلی ما پیشنهاد می‌دهیم دستکش موتور سواری بصورت جدا شونده خریداری کنید که بتوانید از آن در هر جایی استفاده کنید و وقتی احساس گرما حتی در فصول سرد هم کردید بتوانید آن را دربیاورید.