عینک موتور سواری

کمی صبر کنید...

راهنمای خرید عینک موتور سواری

استفاده از عینک مخصوص موتورسواری برای راکبانی توصیه می‌شود که قصد دارند با موتور به مسافرت بروند یا موتور سیکلت کراس یا تریل دارند و از کلاه کاسکت کراسی استفاده می‌کنند. کلاه کاسکت کراس فاقد شیلد یا طلق است و حتماً برای استفاده از آن باید عینک کراسی استفاده کنید.

برخی از عینک‌های موتور سواری مدل‌های خلبانی دارند که با موتور سیکلت‌های اسکوتر و کلاسیک (مانند هارلی داویدسون) ست می‌شوند. عینک موتور سیکلت یکی از مهم‌ترین ارکان لباس موتور سواری است پس بهتر است نکات زیر را بخوانید تا بتوانید جنس خوب را از بد تمایز کنید.


نکات خرید

توجه کنید که عینک موتور سواری که خریداری می‌کنید دارای لنز یووی باشد تا از چشم شما در مقابل نور خورشید محافظت کند. همچنین ترجیحاً از عینک‌هایی که لنز آن تیره یا دودی است استفاده نکنید زیرا در هنگام شب دید شما را به شدت کاهش می‌دهد.

از دیگر نکات در هنگام عینک موتور توجه به کش یا بند عینک است تا پهن باشد تا در طولانی مدت به سر شما فشار نیاورد و برای محکم کردن نیاز به بیش از حد سفت کردن آن نداشته باشید. جنس فریم عینک نیز باید محکم باشد براحتی نشکند ولی باید سبک باشد تا شما را در هنگام موتور سواری اذیت نکند.