مزیت و مشکلات قفل زنجیری

بزرگ‌ترین مزیت این نوع قفل ایمنی بالا آن است، سرقت از موتورسیکلتی که با قفل زنجیری بسته شده است بسیار کم است زیرا هم ضد برش و ضد اسید هستند و هم شکستن آن بسیار بعید است، به همین دلیل امنیت بالایی برای موتور شما به ارمغان میاورد. همچنین با استفاده از این قفل می‌توانید موتور خود را جسمی سنگین یا ثابت ببنید تا امنیت بسیار بیشتری فراهم کنید.

حمل و نقل قفل زنجیری بسیار سخت است و معمولاً این قفل دست و پاگیر شما می‌شود زیرا هم ابعاد آن بزرگ است و هم وزن آن نسبت به قفل دیسکی و کابلی زیاد است، به همین دلیل شاید شما بعد از مدتی در استفاده از آن مخصوصاً زمانی که مدت کوتاهی قصد ترک موتور را دارید، تنبل شوید. همچنین جنس آن طوری است که با برخورد به بدنه موتور ممکن است روی آن خط و خش ایجاد کند (جهت جلوگیری از خط و خش روی موتور از قفل های زنجیری مخصوص موتورسیکلت که دارای پوشش برزنتی یا پارچه‌ای باشد استفاده کنید). به همین خاطر توصیه ما این است این قفل را برای زمانی تهیه کنید که می‌خواهید موتور را جایی به مدت طولانی پارک کنید مانند پارکینگ خانه خودتان در طول شب.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید قفل و زنجیر باید به آن توجه کنید جنس قفل آن است. قفل باید ضد برش و ضد زنگ و همچنین دارای مغزی باکیفیت و حدالامکان ضد سرقت باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر موتور شما دارای ترمز دیسک است در کنار قفل زنجیری برای پارک موتور در مدت کوتاه از قفل دیسکی نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله راهنمای خرید قفل موتور را بخوانید.


فروشنده قفل زنجیری

استار سیکلت با سال‌ها تجربه فروش قفل می‌تواند نیاز قشر وسیعی از موتورسواران عزیز را با برندها، طول‌ها و جنس‌ها پوشش دهد. برای مشاوره در انتخاب قفل می‌توانید با ما تماس بگیرید.