لاستیک موتور سیکلت

کمی صبر کنید...

خرید لاستیک موتور سیکلت

برای انتخاب بهترین لاستیک موتور سیکلت یا تایر موتور می‌بایست به چند نکته بسیار مهم دقت کنید که در پایین آنان را ذکر کردیم.

سایز: ابتدا از همه باید به سایز لاستیک فابریک موتورتان که توسط شرکت داده شده است دقت کنید، توجه کنید مناسب‌ترین سایز برای موتورتان 100% همان سایز لاستیک فابریک موتور است. همانطور که می‌دانید لاستیک جلو موتور سیکلت پهنا کمتری و لاستیک عقب پهنا بیشتری دارد تا فرمان‌پذیری موتور بهتر باشد. معمولاً موتور سیکلت‌های رایج بازار سایز لاستیکی بین 70 تا 180 دارند.

مارک: نکته مهم انتخاب برند تایر است، در ایران معروف‌ترین تولیدکننده لاستیک موتور ایران یاسا است. قیمت ایران یاسا نسبت به کیفیت قابل قبول است، البته ما به شما خرید لاستیک خارجی مانند پیرلی خریداری کنید.

تاریخ تولید: شاید فکر کنید چرا یک مدل لاستیک موتور سیکلت قیمت بسیار متفاوتی در بازار دارد؟ جواب این است که تاریخ تولید و انقضا متفاوتی دارند. حتماً و حتماً سعی کنید لاستیک سال را خریداری کنید زیرا اگر از تاریخ تولید آن زیاد بگذرد احتمال خرابی به صورت ناگهانی بوجود می‌آورد و باعث تصادف می‌شود.

مدل: لاستیک‌ها در انواع گسترده‌ای تولید می‌شوند که شما با توجه به نیاز خود باید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، لیست برخی از انواع لاستیک موتور:

  1. لاستیک موتور سیکلت ریس (عاج بسیار کم)
  2. لاستیک موتور کراس (عاج زیاد و طراحی خاص)
  3. لاستیک موتور سیکلت شهری
  4. لاستیک موتور سیکلت برفی و بارانی (عاج زیاد)
  5. لاستیک پیست (بدون عاج با طراحی صیقلی)
  6. لاستیک پهن موتور سیکلت (عاج معمولی با پهنا بالاتر از 180)

توجه: همه مدل‌ها دارای دو نسخه تیوپلس و تیوب‌دار هستند که به شما توصیه می‌کنیم نوع تیوپلس یعنی بدون تیوب آن را به دلیل امنیت بالاتر و دوام بیشتر خریداری کنید.

برای اینکه خرید بهتری داشته باشید، لازم است که به چند توصیه مهم دقت کنید. در ادامه این موارد را شرح می‌دهیم:

  • متناسب با شرایط محیطی شهر خودتان مدل لاستیک موتور سیکلت را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر در شهری زندگی می‌کنید که در اکثر روزها شاهد بارندگی هستید، بهتر است که لاستیکی با عاج زیاد بخرید.
  • عاج لاستیک موتورسیکلت را باید به‌صورت دوره‌ای و منظم بررسی کنید. درصورتی‌که عاج لاستیک از بین رفته است، لاستیک را تعویض کنید، وگرنه ایمنی شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • پیشنهاد می‌دهیم که از خرید لاستیک‌های دست‌دوم خود داری کنید. در صورت خرید هم به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سلامت عاج و دیگر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، توجه داشته باشید.
  • از یک مرکز معتبر لاستیک را بخرید. لاستیک موتورسیکلت ارتباط مستقیمی با سلامت و ایمنی موتورسوار دارد پس، برای خرید بهترین لاستیک موتورسیکلت، وقت بگذارید و یک مرکز معتبر را پیدا کنید.
  • خرید لاستیک خارجی نسبت به ایرانی را در اولویت بگذارید.


قیمت لاستیک موتور

قیمت تایر رابطه مستقیمی با موارد بالا که گفتیم دارد. برای مثال در حالتی که لاستیک تایلندی، تولید سال و پهنا زیاد داشته باشد، شما باید بیشتر از دو برابر حالتی مانند ایرانی، ساخت سال قبل و نازک باشد هزینه پرداخت کنید. اما بصورت کلی قیمت لاستیک موتور ایرانی زیر 1 میلیون تومان و خارجی بالای 1 میلیون تومان است.

توجه: از سال 98 متاسفانه به دلیل تحریم لاستیک، واردات لاستیک خارجی تا حد بسیار زیادی محدود شد به همین دلیل هم قیمت بالایی را شاهد هستیم و هم سال ساخت لاستیک خارجی ممکن است قدیم باشد، البته با توجه به موتور خود شاید استفاده از لاستیک خارجی تولید 2019 برای شما بهتر از لاستیک ایرانی ساخت امسال باشد.


فروشنده لاستیک موتور سیکلت

استار سیکلت فروشنده لاستیک موتور برندهایی خارجی و ایرانی برای انواع موتور سیکلت‌های بنلی، آپاچی، ویگو، کلیک، یاماها و .... است و تمام مدل‌های خود را با پایین‌ترین قیمت در بازار بفروش می‌رساند.


در صورتی که در مورد انتخاب لاستیک مناسب موتور خود سوالی دارید با ما تماس بگیرید.